Ένα άρθρο κάθε μέρα. Ευκαιρία για μελέτη. Συμβουλές από τον coach Bowman.

Οι πρωταθλητές δεν είναι ποτέ μόνοι τους. Πίσω από κάθε κορυφαίο αθλητή υπάρχει και ο προπονητής του. Για τον Ολυμπιονίκη Michael Phelps, ο προπονητής ήταν ο Bob Bowman. Αρχικά προπονούσε τον Michael στο North Baltimore Aquatic Club (NBAC) και αργότερα στην Ολυμπιακή ομάδα των ΗΠΑ. Ο Bowman γνώρισε τον Phelps από τότε που ο κολυμβητής ήταν μόλις 10 χρονών. Ακόμα και τότε, ο Bowman μπορούσε να πει ότι ήταν ένα ιδιαίτερο ταλέντο. Οι απαντήσεις του Coach Bowman είναι πάντα πολύτιμες συμβουλές για τους νεαρούς αθλητές.
  • Ποια θα λέγατε ότι είναι τα τρία κορυφαία πράγματα που μπορεί να κάνει ένα παιδί ή και ένας έφηβος για να βελτιώσει την απόδοσή του στην κολύμβηση;
1. Βελτιώστε την τεχνική και το επίπεδο δεξιοτήτων σας. Νομίζω ότι αυτό είναι πραγματικά σημαντικό. Ό,τι κι αν κάνετε, πρέπει να εξασκήστε πραγματικά τα βασικά στοιχεία και να βελτιώσετε τις βασικές δεξιότητές σας.
2. Να ψάχνετε και να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις του αθλήματος που αγαπάτε. Κοιτάτε πάντα πιο μακριά από τον εαυτό σας και νοιώστε τι είναι το ανώτερο επίπεδο της κολύμβησης Από αυτό μπορείτε να μάθετε πολλά πράγματα που θα σας βοηθήσουν να ανεβείτε πιο ψηλά κι εσείς.
3. Φροντίστε τον εαυτό σας μακριά από την πισίνα. Η σωστή διατροφή, η επαρκής ανάπαυση και φροντίδα του σώματος με ευλυγισία είναι τα πιο σημαντικά και πρέπει να επιμείνετε σε αυτά.
  • Τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουν οι αθλητές σε μια περίοδο χωρίς προπόνηση για να διατηρήσουν τον εαυτό τους σε πολύ καλή κατάσταση;
Αυτό που δεν πρέπει να κάνετε είναι να κάθεστε και να παρακολουθείτε τηλεόραση, να είστε ξαπλωμένοι με το κινητό ή το tablet όλη την ημέρα. Θα πρέπει να παραμείνετε ενεργοί. Οτιδήποτε μπορείτε να κάνετε που θα βοηθήσει τις ικανότητές σας, κάντε το. Ένας κολυμβητής μπορεί να κάνει και άλλα αθλήματα, να κάνει γυμναστική ή και κάποιες ασκήσεις πάνω στα μειονεκτήματά του. Απλά μείνετε ενεργός και χρησιμοποιήστε το σώμα σας.
  • Πώς πρέπει να τρώνε οι αθλητές;
Προφανώς, πρέπει να μείνετε μακριά από το πρόχειρο φαγητό. Τρώτε ακολουθώντας τα βασικά στοιχεία της διατροφής. Όλοι οι νέοι πιθανώς πρέπει να τρώνε περισσότερα. Να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή. Όταν είστε νέοι έχετε λίγο περισσότερο περιθώριο από ό,τι όταν είστε μεγαλύτεροι αλλά οι καλύτερες και πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες που θα αποκτήσετε ως νεαροί, θα σας ακολουθούν σε όλη την υπόλοιπη ζωή σας.
  • Τι είδες στον Michael Phelps που σε έκανε να σκεφτείς ότι είχε μεγάλες δυνατότητες;
Είδα πραγματικά ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πνεύμα, ανεξάρτητα από το τι έκανε. Την πρώτη φορά που τον είδα να παίζει παιχνίδια με τους φίλους του έξω από την πισίνα ήταν ξεκάθαρο ότι λάτρευε να κερδίζει και μισούσε να χάνει.
Το άλλο πράγμα ήταν ότι είναι χτισμένος ως κολυμβητής. Τον είδα να κολυμπά σε αγώνες όταν ήταν 10 ετών και θα μπορούσε να πει κανείς ότι είχε τις φυσικές ικανότητες και τις φυσικές ιδιότητες που χρειαζόταν.
  • Τι προσφέρει ένας καλός προπονητής σε έναν αθλητή;
Για έναν κολυμβητή είμαι τα μάτια του έξω από το νερό. Δεν μπορεί να δει τι κάνει. Πολλές φορές αυτό που νομίζει ότι κάνει δεν είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να κάνει. Το πιο σημαντικό πράγμα που κάνει ένας προπονητής είναι να δώσει ανατροφοδότηση*. Επίσης, νομίζω ότι δίνουμε οδηγίες και κίνητρα και κάποια άλλα πράγματα. Ο προπονητής είναι συνεργάτης στην κολύμβηση και πολύτιμος βοηθός σε κάθε βήμα.
*Ως ανατροφοδότηση ορίζεται η συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τις επιτυχίες που έχει σημειώσει ένας κολυμβητής στο πλαίσιο της προσπάθειας που έχει καταβάλει και η παροχή αυτών των πληροφοριών σε αυτόν.
  • Τι είναι η προσωπική προπόνηση;
Η προσωπική προπόνηση μοιάζει πολύ με τα ιδιαίτερα μαθήματα μουσικής. Εάν είστε μαθητής και θέλετε να βελτιώσετε τις ατομικές σας ικανότητες, το ιδιαίτερο μάθημα είναι πολύ αποτελεσματικό. Ο Michael είπε ότι τον πίεζα πολύ και ήμουν αρκετά σκληρός μαζί του και αυτό το εκτιμούσε πολύ.
Γιατί είναι σημαντικό για έναν προπονητή να πιέζει τον αθλητή; Υπάρχει κάτι που άκουσα και το κράτησα στο μυαλό μου: “Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη χωρίς δυσαρέσκεια.” Και αυτό ισχύει σε κάθε φάση της ζωής σας. Σκεφτείτε το. Γιατί να αλλάξεις κάτι αν είσαι απόλυτα ευχαριστημένος με τα αποτελέσματα; Αυτό που κάνω είναι να ανεβαίνω συνεχώς στο βατήρα και να προκαλώ στους αθλητές μου να φτάσουν ψηλότερα και να πάνε σε διαφορετικό επίπεδο. Μερικές φορές αυτό είναι δυσάρεστο για τους ανθρώπους. Πολλές φορές νοιώθουν άβολα αλλά είναι μια μεγάλη εμπειρία γι ‘αυτούς, επειδή μαθαίνουν πώς να χειρίζονται διαφορετικές καταστάσεις. Μαθαίνουν ποιες δυνατότητες διαθέτουν και για ποια πράγματα πρέπει να εργαστούν. Νομίζω ότι από εκεί ξεκινάνε όλα.