Ένα άρθρο κάθε μέρα. Ευκαιρία για μελέτη. Λάθη και συμβουλές πριν το αγώνισμα.

Ποια είναι τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι κολυμβητές πριν από έναν αγώνα;

Δεν κάνουν αρκετό ζέσταμα.

Οι αθλητές ξεχνούν ότι όταν έχουν σπριντ ή γαλακτικό σετ στην προπόνηση είναι συνήθως μετά από μια μακρά προθέρμανση και μερικά σετ. Ωστόσο, τα παιδιά πάνε σε έναν αγώνα και μόλις αισθανθούν ότι ζεστάθηκαν θα πάνε στους βατήρες για να κάνουν τα σπριντ. Προσωπικά, έκανα πάντα ένα μεγάλο ζέσταμα πριν από το αγώνισμα. Πρέπει επίσης να είναι σίγουροι ότι παρέμειναν ζεστοί καθώς περίμεναν το αγώνισμα, όπως επίσης να γνωρίζουν την αξία της προθέρμανσης της τελευταίας στιγμής πριν το αγώνισμα.

Τρώνε γλυκά και πίνουν αναψυκτικά.

Υπάρχει στο μυαλό των παιδιών η ψευδαίσθηση ότι αυτά τα δύο θα βοηθήσουν να ηρεμήσετε ή τουλάχιστον δεν θα αναστατωθείτε επειδή τα στερηθήκατε. Χρειάζεται χρόνος να το καταλάβουν, αλλά πρέπει ψάξουν για να βρουν κάτι πιο σωστό που θα τους βοηθάει να εκμεταλλευτούν προς το καλύτερο όλη αυτήν την ενέργεια. Μερικοί άνθρωποι ακούν μουσική, άλλοι θέλουν να είναι γύρω από τους συνκολυμβητές τους και να φωνάζουν για τους άλλους. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αποσπάσετε το μυαλό σας και σίγουρα αυτά δεν είναι τα γλυκά.

Δεν έχουν έτοιμο το μυαλό και το σώμα για το αγώνισμα.

Από την ώρα που θα μπείτε για το 20λεπτο ζέσταμα, στη συνέχεια θα κάνετε μερικά σπριντ, πρέπει το μυαλό και το σώμα να είναι έτοιμο για όλα. Κάντε το κομμάτι της ρουτίνας σας πριν κολυμπήσετε, έτσι ώστε το μυαλό να καταλαβαίνει ότι όταν γίνεται αυτό ήρθε η ώρα να αγωνιστείτε.

Μένουν αρκετή ώρα πίσω από τους βατήρες για τα σπριντ.

Βλέπω παιδιά που στέκονται 10 ολόκληρα λεπτά όρθια και παγωμένα πίσω από τους βατήρες για να κάνουν 1-2 σπριντ. Δεν μπορείτε να πάτε γρήγορα αν οι μύες σας είναι σφιχτοί. Δεν μπορείτε να πάτε γρήγορα αν δεν είστε και δεν αισθάνεστε ζεστοί. Τα παπούτσια και τα ζεστά ρούχα είναι ό,τι καλύτερο πριν την κούρσα.

Κάνουν πολλά άλματα.

Μην κάνετε περιφορές και άλματα πριν το αγώνισμα με το πρόσχημα της γρήγορης αιμάτωσης. Τρίψτε τις παλάμες σας στο υλικό του βατήρα και αισθανθείτε τη θερμοκρασία του νερού.

Δαπανούν πάρα πολύ ενέργεια πριν το αγώνισμα.

Επίσης πολλοί από αυτούς δεν ντύνονται ζεστά και κατεβαίνουν για το αγώνισμα μόνο με το μαγιό τους, στέκονται στο starting list τρέμοντας, με αποτέλεσμα αυτό να τους επιφέρει παραπάνω ένταση.

Ρουτίνα.

Η καθιέρωση μιας ρουτίνας πριν από τους αγώνες κολύμβησης συχνά βοηθάει. Απλά φροντίστε να την εφαρμόζετε πιστά, να την αλλάζετε όταν χρειάζεται και να πειραματίζεστε για να βρείτε τι λειτουργεί για σας.

Έχουν υπερβολική ανησυχία για τους αντιπάλους τους.

Υπάρχουν μερικοί αντίπαλοι που πραγματικά απολαμβάνετε να αγωνίζεστε μαζί τους. Τους ξέρετε, σας ξέρουν, υπάρχει ανταγωνισμός. Αλλά όταν θα αρχίστε να σκέφτεστε πόσο γρήγορα θα περάσουν, ότι έχουν πολύ γρήγορες στροφές, ότι έχουν τέλεια εκκίνηση το μόνο που θα καταφέρετε είναι να κολυμπήσετε πιο σφιγμένοι από ποτέ.

Δεν χρησιμοποιούν όλα τα προσόντα τους.

Όλα τα προσόντα σας πρέπει να εμφανιστούν μέσα στο νερό. Σίγουρα κάποια στιγμή θα βρείτε πράγματα που δεν πιστεύατε ότι υπάρχουν. Όπου και να βρίσκεστε, χρησιμοποιήστε την ενέργεια που έχετε και αφήστε την να σας οδηγήσει την ώρα του αγώνα.

Και όλα αυτά είναι ένα πείραμα. Δοκιμάστε διαφορετικά πράγματα και δείτε τι λειτουργεί για εσάς. Αφήστε πίσω ό,τι δεν λειτούργησε. Υπάρχει πάντα ένας ακόμα αγώνας.

Δεν τρώνε σωστά.

Επιστρέφοντας στον παλαιότερο μύθο του νηστικού πριν την πισίνα, νομίζω ότι είναι σημαντικό να βρείτε τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στο να μην τρώτε τίποτα και να τρώτε πάρα πολύ. Είναι επίσης σημαντικό να επιλέξετε τα τρόφιμα που λειτουργούν σε εσάς. Η διατροφή πριν και μετά την κούρσα παίζει μεγάλο ρόλο, ειδικά όταν κολυμπάτε αρκετά αγωνίσματα την ίδια ημέρα.

Επίσης θα μπορούσαμε να δώσουμε και κάποιες συμβουλές.

Προσέξτε να μην χάσετε το αγώνισμα. Να είστε συγκεντρωμένοι στους αγώνες στο τι συμβαίνει στην πισίνα και να εμφανιστείτε στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή.

Πίνετε πολύ νερό. Κάνει πολύ καλό. Αλλά πρέπει να προγραμματίσετε την επίσκεψη στην τουαλέτα πριν την κούρσα. Δεν θέλετε να αισθάνεστε σφιγμένος πριν το αγώνισμά σας επειδή δεν φροντίσατε τις βασικές σας ανάγκες. Πηγαίνετε όσο συχνά χρειάζεται. Μην το αναβάλλετε για την ώρα του αγώνα. Δεν λειτουργεί.

Αγόρια, δέστε τα μαγιό σας πριν βουτήξετε στο νερό.

Συζητήστε με τον προπονητή πριν και μετά από κάθε αγώνα. Ένα άλλο μεγάλο λάθος είναι να μπείτε στον αγώνα χωρίς ένα σχέδιο. Έχετε σχέδιο σημαίνει ότι έχετε στρατηγική. Καταλάβετε σε τι θα εστιάσετε. Σκεφτείτε το αγώνισμα.

Κοντρολάρετε τις αναπνοές σας μέσα στην κούρσα. Πάρτε ένα μοτίβο αναπνοής και ακολουθήστε το. Ένα αξιοπρεπές σχέδιο θα περιλαμβάνει και άλλα πράγματα, αλλά αυτό εξαρτάται από εσάς και τον προπονητή να αποφασίσει.