Ένα άρθρο κάθε μέρα. Ευκαιρία για μελέτη. Μυστικά για ένα πετυχημένο training camp.

Πολλά ιδιωτικά camp κολύμβησης αλλά και προετοιμασίες ομάδων πραγματοποιούνται όλο το χρόνο. Από το επίπεδο των ελίτ κολυμβητών μέχρι και τις μικρότερες κατηγορίες, υπάρχει σίγουρα ένα camp για κάθε επίπεδο δεξιοτήτων. Πρόσφατα παρακολούθησα ένα πρόγραμμα διάρκειας 10 ημερών που φιλοξενήθηκε σε αθλητική κατασκήνωση με πισίνα και εκτός από το ότι ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να δημιουργήσω καλύτερες σχέσεις με τους αθλητές μου, ήταν και μια τεράστια ευκαιρία να μάθω περισσότερα για το άθλημά μας. Συμμετείχαν αθλητές από 4 χώρες με head coach τον Andrey Serdinov αλλά και quest coach τον τεράστιο Alexander Popov.

Όλοι οι κολυμβητές ήταν μεταξύ 11 και 16 ετών και το επίπεδο τους χαρακτηρίστηκε από τους προπονητές αρκετά υψηλό. Μας επιτρεπόταν να χρησιμοποιήσουμε την πισίνα της κατασκήνωσης και είχαμε τουλάχιστον 2 ώρες την ημέρα θεωρία της τεχνικής και άλλες 2 ώρες προπόνηση εκτός νερού. Μάθαμε πολλά, νέες ιδέες, στροφές, εκκινήσεις καινούργιες ασκήσεις και γυρνώντας στη βάση μας προσπαθήσαμε να τα μοιραστούμε με τα παιδιά της ομάδας που δεν ήταν εκεί. Βάσει αυτών θέλω να μοιραστώ μαζί σας σκέψεις και συμβουλές για τη συμμετοχή σας σε ένα παρόμοιο camp αλλά και την προετοιμασία της ομάδας σας.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε πάρει μαζί σας όλα όσα θα χρειαστείτε.

Ξέρω για κάποιους αυτό είναι το αυτό προφανές αλλά είναι μερικά πράγματα που ξεχνάτε κάποιες φορές. Δεν θα πλύνετε τα δόντια σας; Θυμηθείτε την οδοντόβουρτσα και την οδοντόκρεμα. Η πισίνα είναι σε εξωτερική; Μία αλοιφή για μετά τον ήλιο είναι απαραίτητη.


Εγκλιματιστείτε σύντομα.

Δώστε στον εαυτό σας μία ή δύο ημέρες για να εγκλιματιστείτε. Δεν είναι μόνο η διαφορά του ωραρίου αλλά και του περιβάλλοντος. Διώξτε το άγχος του σχολείου και εστιάστε ξανά στην κολύμβηση. Χτίζοντας ένα περιβάλλον για να εγκλιματιστείτε, σας βοηθά να δομήσετε καλύτερα ένα σχέδιο βελτίωσης. Μια ημέρα περίπου για να εγκλιματιστείτε και στη συνέχεια αυξήστε την ένταση.

Βρείτε τον άνθρωπο σας.

Θα μπορούσε να είναι ο συγκάτοικος σας, ο καλύτερος φίλος σας ή ακόμα και ένας αθλητής άλλης ομάδας. Όσο κοιτάζετε ο ένας τον άλλον, θα πρέπει να διαπιστώνετε ότι το ταξίδι σας θα είναι πολύ λιγότερο δύσκολο. Βεβαιωθείτε όμως ότι είναι ο κατάλληλος άνθρωπος που θα ξυπνήσει για την πρωινή και δεν θα χρειαστεί να ασχολείστε και με το δικό του πρόγραμμα. Θα μπορούσατε επίσης να ζητήσετε την ίδια βοήθεια από κάποιον προπονητή του camp, έτσι ώστε να σας διαθέτει χρόνο για συζήτηση.

Ημέρες ξεκούρασης.

Το σώμα δεν μπορεί να αντέξει τόσες πολλές ημέρες υψηλής έντασης. Η αναπλήρωση στις ημέρες της ανάπαυσης δίνει στο σώμα και στο μυαλό ένα διάλειμμα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν αυξήσατε την ένταση κατά τη διάρκεια του camp. Η χαλάρωση των μυών και των αρθρώσεων κάνουν τους αθλητές να μπορούν να δουλέψουν πιο σκληρά την επόμενη μέρα. Αν το camp είναι και σε καλή τοποθεσία, η ημέρα ανάπαυσης μπορεί να είναι και μία ευκαιρία για εξερεύνηση.


Δεθείτε με την ομάδα.

Το κολύμπι στις αποστολές και στις προετοιμασίες μεταμορφώνεται σε ομαδικό άθλημα. Και η οικοδόμηση της ομαδικής σχέσης απαιτεί να αφιερώσετε χρόνο. Τα καλά νέα είναι ότι σε έναν προορισμό εκτός του τόπου που ζείτε μόνιμα, αυτό είναι εύκολο και υπάρχει πολύς χρόνος για να γίνει. Είτε πρόκειται για μια επίσκεψη σε αξιοθέατα, είτε για μια γιορτή, είτε για ένα γεύμα σε ένα εστιατόριο είναι σίγουρο ότι υπάρχει το κατάλληλο έδαφος για να δεθείτε με τη ομάδα.

Να τρώτε με πλάνο και πρόγραμμα.

Συνήθως τα γεύματα είναι σε εστιατόριο. Εάν μπορείτε να έχετε στα χέρια σας το μενού της εβδομάδας θα σας βοηθήσει πάρα πολύ. Ένα από τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι ότι όλοι δεν τρώνε τα πάντα και αρκετοί αν βρουν αυτό που τους αρέσει τρώνε τεράστιες ποσότητες. Το οποίο ακούγεται υπέροχο αλλά μπορει να είναι καταστροφικό για την προπόνηση. Προγραμματίστε τα γεύματά σας και ισορροπήστε ανάμεσα στην ελευθερία και στα υγιεινά τρόφιμα.

Μην συμμετέχετε σε επικίνδυνες δραστηριότητες που δεν έχετε ξανακάνει.

Και αυτό φαίνεται επίσης προφανές αλλά πιστέψτε με, συμβαίνει περισσότερο από ό, τι θα περίμενε κανείς. Οτιδήποτε μοιάζει λίγο extreme ή θα μπορούσε να σας οδηγήσει σε μπελάδες επειδή τo κάνατε, θα πρέπει να το αποφύγετε. Για κάποιο δε επικίνδυνο παιχνίδι που στήνεται στα κρυφά, ίσως να είναι κάτι που θα σας τραυματίσει. Μείνετε μακριά και από τυχόν συνέπειες τις τιμωρίας από τους προπονητές.

Δείτε το σαν ευκαιρία να μάθετε καινούργια πράγματα.

Αυτό περιλαμβάνει και την ευκαιρία να διασκεδάσετε. Εάν η ομάδα σας κάνει ένα μια επίσκεψη σε ένα water park η σε μία οργανωμένη παραλία, ένα γήπεδο μίνι γκολφ ή ένα mind game, λάβετε μέρος. Όσο περισσότερο συμμετέχετε στη διασκέδαση, τόσο καλύτερες θα είναι οι αναμνήσεις και τόσο λιγότερο χρόνο θα ξοδεύετε στο να σκέφτεστε ή να διαμαρτύρεστε για το πόνο της προπόνησης. Όταν ο coach του camp σας μιλάει ακούστε τον κι ας μην είναι ο προπονητής σας. Πάρτε όσες περισσότερες γνώσεις μπορείτε. Ίσως απλά να μάθετε μια νέα τεχνική που με την προπόνηση θα ανεβάσει το κολύμπι σας επίπεδο.

Κοιμηθείτε την ώρα που πρέπει.

Γνωρίζω ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να κοιμηθείτε στις 8:00 κάθε βράδυ αλλά μην μένετε ξύπνιος μέχρι τη 1:00. Πρέπει να έχετε αρκετή ενέργεια για να συμμετάσχετε στις δραστηριότητες της επόμενης ημέρας χωρίς να αισθάνεστε μόνιμα κουρασμένοι.

Ηρεμήστε.

Θα γίνουν αλλαγές στο πρόγραμμα σας και όλα δε θα γίνονται με τον τρόπο που θέλετε. Αυτό είναι άλλωστε και μέρος της ζωής μας, οπότε απλά απολαύστε τις αλλαγές. Στο τέλος βρίσκεστε στο camp για να διασκεδάσετε και ίσως να μάθετε κάτι καινούργιο αλλά αυτό θα είναι δύσκολο να το κάνετε αν έχετε άγχος. Χαλαρώστε λοιπόν, πηγαίνετε με τη ρουτίνα της ομάδας και περάστε υπέροχα.