Ένα άρθρο ευκαιρία για μελέτη. Κολύμβηση στη πισίνα vs κολύμβηση Open Water.

Ενώ η κολύμβηση open water και η κολύμβηση στη πισίνα αποτελούν και τα δύο μέρος του ίδιου αθλήματος υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ των δύο που μπορεί να μην γνωρίζουν πλήρως πολλοί κολυμβητές.

1. Ψυχική προετοιμασία

Η ψυχική προετοιμασία είναι σημαντική τόσο για τους κολυμβητές όσο και για τους κολυμβητές open water αλλά παίρνει κάπως διαφορετικές μορφές σε κάθε πλαίσιο. Οι κολυμβητές που προπονούνται για να αγωνιστούν πρωταρχικά στη πισίνα μπορούν να έχουν αμφιβολίες ως προς την ικανότητά τους να επιτύχουν το χρόνο-στόχο ή τη θέση που θα πάρουν σε μία δεδομένη αγωνιστική αλλά μπορούν να είναι σίγουροι ότι θα είναι σε θέση να ολοκληρώσουν τον αγώνα τους.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το άγχος των κολυμβητών open water οι οποίοι πρέπει να αντιμετωπίσουν τη πιθανότητα να μην ολοκληρώσουν τη κούρσα τους ή ακόμη και να μπορούν να ξεκινήσουν λόγω συνθηκών. Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα είναι σε θέση να ολοκληρώσουν έναν αγώνα σε αντίθεση με τους κολυμβητές της πισίνας που μπορούν να προσπαθήσουν στην επόμενη κολυμβητική συνάντηση και να βελτιώσουν τους χρόνους τους.

Οι κολυμβητές open water υπάρχει η πιθανότητα να έχουν μόνο μια ευκαιρία να επιτύχουν τους στόχους τους.

2. Φυσική προετοιμασία

Ακριβώς όπως υπάρχουν διαφορές στη ψυχική προετοιμασία για κολύμπι στην πισίνα και στο open water, η φυσική προετοιμασία αλλάζει επίσης με βάση τους στόχους του αθλητή. Με τον ίδιο τρόπο που η προπόνηση για κάθε απόσταση στην πισίνα είναι μοναδική, η προπόνηση για αγώνες ανοιχτού νερού διαφέρει επίσης ανάλογα με την απόσταση. Για αποστάσεις αγώνα έως 10χλμ συνιστάται οι αθλητές να προετοιμαστούν όπως το 1500άρι στη πισίνα.

Εκτός από τον όγκο της προπόνησης, ορισμένοι κολυμβητές open water τονίζουν επίσης την ανάγκη προσαρμογής σε νέες και ασταθείς καταστάσεις. Πρέπει ίσως να βάζουν συνεχώς τον εαυτό τους μέσα σε δυσάρεστες καταστάσεις κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Ενώ μια από τις προκλήσεις του open water είναι ο ενθουσιασμός του συνεχώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος με την παραπάνω ψυχολογία της μεταβαλλόμενης κατάστασης τίποτα δεν θα τρομάξει ποτέ τον αθλητή αν έχει προσομοιώσει την προπόνηση σε αυτό και έχει τη ψυχική ικανότητα να το αντιμετωπίσει και να δουλέψει απερίσπαστος για το στόχο.

Κατά κάποιο τρόπο, η ψυχική προπόνηση είναι για ορισμένους πιο σημαντική από τη φυσική, επειδή βοηθά τους αθλητές να ξεπεράσουν τον πόνο και τα εμπόδια που έρχονται τη μέρα του αγώνα.

3. Συναισθηματική προετοιμασία

Και στους αγώνες open water και στη πισίνα τα συναισθήματα μπορούν να έχουν θετικά και αρνητικά αποτελέσματα στην απόδοση. Σε μια ομάδα κολύμβησης οι συναισθηματικές αντιδράσεις περιλαμβάνουν κυρίως τη χαρά της επιτυχίας ή την απογοήτευση της αποτυχίας που ορίζεται με την επίτευξη ενός συγκεκριμένου χρόνου ή θέσης σε ένα δεδομένο αγώνα.

Στο open water, τα συναισθήματα μπορούν να εκδηλωθούν ως αμφιβολία στην ικανότητα κάποιου να ολοκληρώσει τη κούρσα ή τις πολλές ώρες προπόνησης. Οι κολυμβητές open water πρέπει να είναι άνετοι με τον εαυτό τους και να βρουν μια εσωτερική αποφασιστικότητα και θέληση για να συνεχίσουν όταν τα πράγματα φαίνονται αδύνατα. Με αυτόν τον τρόπο, οι κολυμβητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα συναισθήματά τους για να τους βοηθήσουν να περάσουν από τις πιο δύσκολες στιγμές της προπόνηση και του αγώνα.

Ακριβώς όπως τα συναισθήματα μπορούν να βοηθήσουν τους κολυμβητές μπορούν όμως και να καταστρέψουν ακόμη και το πιο προετοιμασμένο κολυμβητή. Η αμφιβολία στον εαυτό σας εξαλείφεται μόνο με σωστή προετοιμασία. Δίνοντας αρκετή προσοχή στα συναισθήματα κατά τη διάρκεια της προπόνησης, οι κολυμβητές μπορούν να αρχίσουν να μαθαίνουν πώς να τα ελέγχουν κατά τη διάρκεια αγχωτικών καταστάσεων, όπως όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως σχεδιάστηκαν κατά τη διάρκεια του αγώνα.

4. Προπόνηση

Με τον ίδιο τρόπο που οι προπονητικές προσεγγίσεις αλλάζουν με βάση την απόσταση του αγώνα στη πισίνα, υπάρχουν προφανείς διαφορές στο τρόπο με τον οποίο οι προπονητές προσεγγίζουν τη προπόνηση για αθλητές open water. Μια σημαντική διαφορά στη προπόνηση open water είναι η εστίαση στη διατήρηση του ρυθμού σε μεγάλες αποστάσεις παρά στη ταχύτητα. Ενώ η αύξηση των αποστάσεων προπόνησης μπορεί να είναι εξαιρετικά επωφελής για τους πιο έμπειρους κολυμβητές μπορεί επίσης να οδηγήσει σε τραυματισμό και κόπωση εάν η τεχνική δεν διατηρηθεί σωστά.

Αφιερώστε πολύ περισσότερο χρόνο δουλεύοντας τη τεχνική και την αναπνοή σας. Πρέπει πραγματικά να είστε πολύ συνειδητοποιημένοι στην άνετη και σωστή τεχνική την ώρα που κολυμπάτε. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να τη διατηρήσετε για ώρες και να αποτρέψετε τραυματισμούς ακόμα και όταν προπονείστε για μεγάλες αποστάσεις.

5. Κίνητρα

Τέλος μία από τις πιο προφανείς διαφορές μεταξύ κολύμβησης open water και κολύμβησης στη πισίνα είναι οι λόγοι που οι άνθρωποι επιλέγουν να συμμετάσχουν στο καθένα. Οι κολυμβητές της πισίνας εσωτερικά ενθαρρύνονται από την αγάπη στο άθλημα αλλά και από την επιθυμία να κερδίσουν ή να επιτύχουν έναν συγκεκριμένο χρόνο. Με πολλούς τρόπους αυτά τα κίνητρα διαδραματίζουν μεγαλύτερο ρόλο στη κολύμβηση στη πισίνα από ό,τι στο open water, ίσως επειδή υπάρχει περισσότερη αναγνώριση για αυτούς. Αντίθετα, οι κολυμβητές open water συχνά παρακινούνται από την εσωτερική επιθυμία να ολοκληρώσουν ένα στόχο ή ακόμα και να ολοκληρώσουν μια κούρσα.

Οι κολυμβητές μαραθωνίου βαριούνται με τα ελεγχόμενα περιβάλλοντα. Αναζητούν περιπέτεια και λατρεύουν να έχουν νέες εμπειρίες.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό της κολύμβησης open water είναι ότι απευθύνεται σε άτομα που έχουν βαρεθεί τους αγώνες σε πισίνα. Παρέχεται ένα νέο περιβάλλον για να δοκιμάσει κανείς την αθλητική του ικανότητα. Με έναν ισχυρό λόγο ή αιτία και με άτομα που εμπιστεύονται γύρω τους, τα εμπόδια φαίνονται λιγότερο τρομακτικά.

Με την πλήρη κατανόηση της πηγής των κινήτρων του, ένας κολυμβητής μπορεί να προπονηθεί καλύτερα για να επιτύχει οποιονδήποτε στόχο είτε πρόκειται για το μικρό 50άρι είτε για μια επιτυχημένη ολοκλήρωση ενός μαραθωνίου στην αγριεμένη θάλασσα.