Γ. Μαυρωτάς: «Μ’ αυτή τη διάταξη οι αθλητές επιδόσεων δεν θα εγκαταλείπουν τις σπουδές τους»

Πηγή:www.gazzetta.gr
Διάταξη… σωσίβιο για τους αθλητές υψηλού επιπέδου που είναι και φοιτητές παράλληλα, τους δίνει τη δυνατότητα να ακολουθήσουν «διπλή καριέρα», χωρίς να πρέπει να κάνουν «εκπτώσεις» τόσο στο διάβασμα όσο και στις επιδόσεις τους μέσα στα γήπεδα.
Ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού, Γιώργος Μαυρωτάς, εξηγεί στο gazzetta.gr με απλά λόγια ποιους αθλητές αφορά η εν λόγω διάταξη και πώς πραγματικά μπορεί να τους βοηθήσει αν ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, κάνοντας παράλληλα το άθλημα που αγαπούν και μάλιστα σε άκρως ανταγωνιστικό επίπεδο.
Μπορείτε να μας εξηγήσετε τι ακριβώς είναι αυτή η διάταξη;
«Με το νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ μπαίνει ένα χρονικό απώτατο όριο φοίτησης για τους φοιτητές. Αυτό είναι φυσιολογικό να δημιουργεί ανησυχία και ανασφάλεια στους αθλητές  επιδόσεων που παράλληλα με τις σπουδές αφιερώνουν πολλές ώρες την ημέρα σε προπονήσεις και αγώνες, γιατί συνήθως χρειάζονται επιπλέον χρόνο για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Με τη διάταξη που προτείναμε και άμεσα υιοθέτησε και το υπουργείο παιδείας δίνεται οι δυνατότητα σε αθλητές, οι οποίοι αγωνίζονται σε κάποιο επίπεδο, να μπορούν -όπως υπάρχει πρόβλεψη και για τους εργαζόμενους φοιτητές – να διευκολύνονται στη φοίτησή τους, ώστε να μπορούν να συνδυάζουν σπουδές και αθλητική καριέρα. Η διευκόλυνση αυτή έχει να κάνει με το να μπορούν να διπλασιάσουν τον χρόνο σπουδών τους για όσο εξακολουθούν να αθλούνται σε υψηλό επίπεδο».
Συγκεκριμένα, ποιους αθλητές αφορά αυτή η διάταξη;
«Η πρόβλεψη αυτή ισχύει για αθλητές που είναι μέλη εθνικών ομάδων, με συμμετοχή σε Παγκόσμια και Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα και καταλαμβάνουν 1η-8η θέση σε Πανελλήνια Πρωταθλήματα ατομικών αθλημάτων ή αγωνίζονται σε ομάδες των δύο πρώτων κατηγοριών (Α1, Α2) ομαδικών αθλημάτων.
Για κάθε χρονιά που συντρέχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις μπορούν οι αθλητές αυτοί να επιλέγουν να ακολουθήσουν μερική φοίτηση, δηλαδή να δηλώνουν τα μισά μαθήματα κάθε εξάμηνο το οποίο και θα μετράει για μισό εξάμηνο στον χρόνο φοίτησης. Αν, δε, κάποιος έχει συμμετοχή σε επίπεδο Ολυμπιακών Αγώνων, αρκεί η μία συμμετοχή στη διάρκεια της φοίτησης για να εξασφαλίσει αυτό το δικαίωμα. Έτσι, για παράδειγμα, σε μία 4ετή Σχολή φοίτησης με 50 μαθήματα θα μπορεί ο κάθε φοιτητής αυτά τα 50 μαθήματα να τα ολοκληρώσει έως και σε 12 χρόνια αντί για 6 χρόνια – αρκεί όλα αυτά τα χρόνια να είναι αθλητικά δραστήριος με τα κριτήρια που περιέγραψα πιο πάνω».
Συνεχίζοντας, ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού, Γιώργος Μαυρωτάς κάνει σαφές πως:
«Η συγκεκριμένη διάταξη βοηθάει τους αθλητές να συνεχίσουν την αθλητική τους καριέρα στη διάρκεια των σπουδών τους αλλά τους δίνει κι ένα κίνητρο να παραμείνουν σε καλό επίπεδο προκειμένου να εξασφαλίσουν αυτό το ευεργέτημα της μερικής φοίτησης.
Η Υπουργός Παιδείας υιοθέτησε αμέσως την ιδέα μας, αντιλαμβανόμενη απολύτως το ζήτημα, θέλοντας να δώσει μια δίκαιη και ισορροπημένη διέξοδο, ώστε όσοι αθλούνται σε υψηλό επίπεδο να μην οδηγούνται στην εγκατάλειψη της αθλητικής καριέρας λόγω σπουδών και του ορίου φοίτησης. Μάλιστα, αξιοποιήσαμε και τη διεθνή εμπειρία με τις διευκολύνσεις που δίνονται και σε άλλες χώρες».
Μάλιστα, ο κύριος Μαυρωτάς στέλνει και το δικό του μήνυμα στους αθλητές – φοιτητές, τονίζοντας:
«Δεδομένου ότι η αθλητική καριέρα έχει ημερομηνία λήξης είναι πολύ σημαντικό η Πολιτεία να δίνει εκείνα τα εφόδια στους αθλητές που κάνουν πρωταθλητισμό και αφιερώνουν πολλές ώρες σε προπόνηση και αγώνες ώστε να μπορούν να τελειώσουν τις σπουδές τους και να μην τις εγκαταλείπουν.
Πιστεύω ότι η συγκεκριμένη διάταξη, αν και πέρασε αθόρυβα, είναι πολύ ουσιαστική και θα βοηθήσει τα επόμενα χρόνια χιλιάδες αθλητές, αφενός να συνεχίσουν τον αθλητισμό την περίοδο των σπουδών τους, που είναι και τα πιο παραγωγικά αθλητικά χρόνια, και αφετέρου να μην εγκαταλείψουν τις σπουδές λόγω των υψηλών αθλητικών απαιτήσεων.
Άλλωστε η γνωσιακή “ενδυνάμωση” των αθλητών με συστηματική υλοποίηση πρακτικών όπως η “Διπλή καριέρα” (dual career) τους δίνει εφόδια για την αναπόφευκτη στιγμή που τα φώτα της αθλητικής καριέρας θα χαμηλώσουν και θα πρέπει να έρθουν αντιμέτωποι με τις προκλήσεις των επόμενων 2/3 της ζωής τους.
Κάτι τέτοιο θεωρώ ότι είναι προς όφελος όλης της κοινωνίας γιατί πρόκειται για ανθρώπους που έχουν ως επί το πλείστον “σφυρηλατηθεί” με αρχές και αξίες και μπορούν να προσφέρουν και την επόμενη μέρα με τις γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν και στις σπουδές τους.

Αφήστε μια απάντηση